LUIS SEOANE
Grande gravador e poeta galego. Tive o privilégio de conhecê-lo em seu ateliê, em Buenos Aire (1962), por intermédio de nosso amigo comum o escritor argentino Manuel Mujica-Láinez. Em várias ocasiões o artista me recebeu e até traduziu alguns de meus poemas ao espanhol. Na ocasião dedicou-me um de seus livros de poemas e gravuras – “NA BRETEMA, SANTIAGO por Luis Seoane com 10 Grabados em Metal pol-o autor”, editado pela célebre editorial Botella al Mar. Teve a gentileza de inscrever um desenho a tinta nanquim no livro com uma dedicatória celebrando aquele encontro memorável:
“Para Da Nirham Eros estes poemas con o afecto de Seoane 62.”
Da Nirham Eros era o pseudônimo com que eu assinava meus trabalhos poéticas naquela época de juventude.
Antonio Miranda
A RUA DOS TOLOS
Aducedos â fonte dos cabalos
pra danzar na eirexa arredor do altar
cos xigantes e cabezudos,
van o Bispo dos tolos e a Abadesa tola
rebulindo no ar e no alto as suas manías.
A multitude xurde escordada das sombras
e as canciós estrélanse contra os ecos.
A vella recén casada coroada de edra
con un tirso nas mans sarmentosas
é aduceda en andas pol-as mozas mais fermosas.
O rey David e A Adúltera do cráneo no colo,
a todol-os ven chegar cos seus ollos de pedra
dende a eternidade dos relevos do pórtico.
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O TAPIZ
Espandiu o saltimbanqui
no meio da Praza do Toural
o humilde tapiz envellecido
de fleques prateados,
onde él,
e a moza vestida de rosa
de cabelos coma de ouro colado,
facían os seus brincos perigosos.
Onde o atleta de brazos de aceiro
erguía seus pesados ferros.
Cando os acróbatas e contorsionistas .
e a muller con barbas
entoaban a sua cantiga de pelengrinos,
de vagamundos pelengrinos,
a belida moza errante
de ouro triste e rosa
perdía no salto sua vida
de triste rosa e ouro.
Caíndo coma unha pomba morta
enriba do vello tapiz
de sinestros fleques prateados
no que quedou broslada
con rosa, ouro e sangue,
a imáxen da moza.
No dobre salto mortal
de ouro triste e rosa triste.
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A PESTE
Encol do bosco de Santa Susana
sinalado pol-a estrela brilante,
monstros celestes, símbolos sinistros,
mans armadas figuradas no ceo,
ameazan a cidade apestada.
A besta eisterminadora con figura humán
espalla antre o pobo a epidemia e o rumor
e homes e mulleres achéganse â morte
disfroitando axiña de todol-os praceres.
Un amarelo, xigantesco facho de cera
producto das esmolas, arde doente
encol do altar, alumeando a morte
de día e de noite.
A crus sinala as casas dos apestados
e xúntanse co aire infeto das paredes,
molladas con auga e vinagre,
o fume das teas,
dos queimados obradoiros dos oficios proibidos,
dos xastres, das costureiras e dos farrapeiros.
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